Kauno MTP informacinių ir komunikacinių technologijų klasterio „Digital Rocket LT“ atstovas, UAB „SONARO“ vadovas Tomas Urbonas gegužę dalyvavo „CeBIT“ parodoje Sidnėjuje, kur susipažino su Australijos IKT rinka. Verslininkas pastebi, kad atstovauti klasterį dalyvaujant parodoje – privalumas, nes reprezentuodamas platesnį paslaugų spektrą gali tikėtis didesnių užsakymų.
Nors paroda savo apimtimi nei iš tolo nepriminė didžiausių parodų, vykstančių Europoje, čia buvo galima sutikti proveržį rinkoje žadančių aparatinės ir programinės įrangos gamintojų, o lankytojus traukė didelio dėmesio kaimyninėje Estijoje sulaukę savavaldžiai „Easymile“ autobusai. Naujame žemyne vykusioje technologinių naujovių parodoje taip pat dalyvavo ir daiktų interneto technologijų kompanijos „Teltonika“ atstovai.
„Paroda labiausiai nustebino ne iš techninės pusės ar ten eksponuojamų naujovių. Jos centrinė ašis verslui – smalsūs ir kontaktus mezgantys vietinės rinkos atstovai. Europa jiems yra įdomi – nepaisant to, kad yra geografiškai nutolę, australai nori bendradarbiauti su senojo žemyno įmonėmis ir technologijų kūrėjais“, – sako T. Urbonas.
Verslininkas akcentuoja, jog, būdama gana izoliuota, Australija nėra prioritetinė rinka daugeliui didžiųjų IT inovatorių, todėl lankstesnėms europiečių įmonėms tai atveria naujas galimybes novatoriškiems sprendimams: „Tokia angliškai aiškiai komunikuojanti rinka yra perspektyvi ir pati rodo iniciatyvą bendriems projektams. Tiesa, europiečių IKT sprendimai atrodo kiek pažangesni ir įvairesni, lyginant su vietinėje rinkoje siūlomais, taip pat mūsiškiai dažnai pasižymi ir didesniu funkcionalumu. Tai yra geros prielaidos ateities projektams“.
Australus labiausiai domino Kauno MTP įsikūrusios UAB „SONARO“ išvystyta kokybės valdymo ir anketavimo sistema, kurią Lietuvoje naudoja vienas didžiųjų mobiliųjų operatorių, šalies oro uostai, taip pat vaistinių tinklas daugelyje Europos šalių. Tokia sistema leidžia sudaryti klausimynus ir ženkliai palengvina klientų aptarnavimo vietų, procesų kokybės užtikrinimą, slapto pirkėjo atliekamus veiksmus bei surinktų duomenų analizę.
Verslininkas vyko į parodą norėdamas pažinti Australijos rinką ir identifikuoti technologijų eksporto galimybes. „Atstovaudamas klasterį, būdamas jo dalimi ir galėdamas pasiūlyti platų spektrą informacinių ir komunikacinių paslaugų, tampi įdomesniu ir pajėgesniu tokio pobūdžio parodose, tavo pasiūlymai tampa patrauklesni“, – teigia UAB „SONARO“ vadovas.
Verslininkas neabejoja, kad parodos metu tiesiogiai užmegzti kontaktai suteiks ilgalaikę naudą verslui. T. Urbonas džiaugėsi, kad pažintis su ES ir Australijos lyderystės forumo atstovais atvėrė galimybę gauti pakvietimą lapkričio mėnesį vyksiančiame verslo ir politikos lyderių forume Briuselyje, kur kalbas apie galimą bendradarbiavimą galės perkelti į konkretesnius veiksmus.