Ketvirtadienį Kauno MTP įsikūrios įmonės dalyvavo #7 verslumą skatinančių mokymų ciklo susitikime „Tarptautinės rinkos ir eksportas“. Lektorius, verslo konsultantas, šiuo metu dirbantis su Skandinavijos rinkomis, Sigitas Brazinskas pristatė esmines užduotis, kurias turi atlikti įmonių atstovai, norintys susilaukti užsienio įmonių pasiūlymų.
„Nors eksportas į Skandinavijos šalis auga, turime daug neišnaudoto potencialo. Esu pastebėjęs, kad Lietuvos įmonėms nebūdinga rinkti informaciją apie užsienio rinkas ir atlikti kitus laikui imlius vadinamuosius namų darbus. Dauguma įmonių iš karto pradeda nuo aktyvių žingsnių kitų šalių rinkoje, tačiau rezultatas būtų žymiai geresnis, jei namų darbai būtų atlikti“, - apie lietuvių žengimą į užsienio rinkas sako S. Brazinskas.
Vieną iš būdų įmonei parodyti atvirumą ir domėjimąsi plėtra užsienyje lektorius įvardija dalyvavimą tarptautinėse parodose. Nusprendusi dalyvauti įmonė turi kuo daugiau apie tai komunikuoti viešojoje ir virtualioje erdvėje. Tai yra, atnaujinti informaciją svetainėje, pranešdama, kur ruošiasi dalyvauti, papildyti informaciją pasibaigus parodai. Nuosekli eksporto veiksmų eiga ir nuolatinis atnaujinimas pagal besikeičiančią situaciją rinkoje yra esminis sėkmės faktorius.
Mokymuose dalyvauja daugiau nei 15-os Kauno mokslo ir technologijų parke įsikūrusių jaunų įmonių atstovai, tiesiogiai susiduriantys su neseniai sukurtam verslui tenkančiais iššūkiais. Įmonių atstovai susipažįsta su pagrindiniais jauno verslo auginimo etapais, tobulina savo profesinius ir socialinius įgūdžius bei kompetencijas. Mokymai iš dalies finansuojami projekto „I-BIS“ lėšomis. Šio projekto tikslas – išanalizuoti įvairias startuolių vystymosi ir augimo koncepcijas, taikyti praktinius būdus darniam jų augimui užtikrinti.