Pandeminė realybė supurtė net didžiausius verslo žaidėjus, tačiau vieniems tai tapo vertingu postūmiu į priekį, kitus įspietė į kampą. Besitęsiant ribojimams organizacijos susiduria su įvairiais skaitmenizacijos, paslaugų teikimo, santykio palaikymo su klientais ir kitais iššūkiais. Inovacijų platforma „Urban Tech“ kviečia Lietuvos įmones bei organizacijas įveikti iššūkius, išplėsti rinką bei kurti naujas paslaugas ar produktus kartu su technologijų startuoliais.
„Tai puiki galimybė organizacijoms įveikti turimus iššūkius, kuriems sprendimų rinkoje šiuo metu nėra. Išskiriame tris pagrindines sritis, kuriose gimsta perspektyviausios naujovės. Tai šiandieninio išmanaus miesto poreikiai, žaliosios energijos sprendimai ir pastaruoju metu šoktelėjusi sveikatos technologijų paklausa, nukreipta tiek į fizinę, tiek ir į emocinę mūsų savijautą“, – sako Kauno mokslo ir technologijų parko Veiklos organizavimo departamento vadovas Tomas Černevičius.
Pasinaudoti išorinių ekspertų patirtimi ir žiniomis, pagreitinti naujų produktų kūrimą, atrasti naujų kvalifikuotų darbuotojų siūlo tarptautinė „Urban Tech“ platformos programa. Perspektyviausių iššūkių sprendimo vystymui bus skiriamas 50 tūkst. Eur finansavimas. Programą sukūrė Europoje skaitmeninių paslaugų lyderės Estijos, taip pat didžiųjų Europos valstybių – Vokietijos, Suomijos, Švedijos ir kitų šalių inovacijų plėtros paslaugas teikiančios organizacijos. Kauno mokslo ir technologijų parkas yra programos atstovas Lietuvoje.
Reikalingas abipusis interesas
Taikydamos inovacijas ir veikdamos kartu su startuoliais, tiek stambios įmonės, tiek valstybinės organizacijos gali greitai kurti, išbandyti ir įvertinti vertę pridedančias naujoves ir, atradę, kas tinka, rezultatus paversti konkurenciniu pranašumu. KTU Sveikatos telematikos mokslo instituto vadovas prof. Arminas Ragauskas pastebi, kad įmonėms naudinga vystyti tinkamą partnerystę su startuoliais, tačiau tai turi savų ypatumų.
„Tik rinkoje atsiranda žodis „inovacija“, kai vartotojai ar pirkėjai įvertina ir pripažįsta pridėtinę vertę turintį produktą ar paslaugą. Kurti inovacijas kartu su startuoliais įmanoma tik tada, kai egzistuoja abipusis interesas – kai korporacija ar kita institucija ieško naujų galimybių ir startuolis pasirengęs partnerystei. Ir čia esminis žodis yra „partnerystė“, kas reiškia lygiavertišką santykį, abipusį laisvų rinkos dalyvių įsipareigojimą“, – pastebi profesorius.
Kaip sėkmingą pavyzdį Instituto vadovas pamini Kauno LEZ įsikūrusi išmaniųjų šalto ir karšto vandens skaitiklių gamintojos „Axioma Metering“ atvejį. Įmonė investavo į naujų produktų kūrimą ir iki karantino savo robotų gaminamus aukštų technologijų produktus eksportavo į 65 pasaulio valstybes. Norėjusi plėsti gaminių gamą, įmonės komanda susisiekė su prof. A. Ragausku, ir kartu per pora metų su mokslininkais bei tyrėjais pasiruošė naujų produktų serijinei gamybai bei pernai gavo JAV patentą, užtikrinanti galimybę veikti JAV rinkoje.
Padeda pasverti komercializavimo potencialą
Apie partnerystės su technologijų kūrėjais naudą kalba ir lyderiaujantys Lietuvos verslai. Sveikatos technologijų įmonės „Teltonika Telemedic“, „Teltonikos“ įmonių grupės dalies, atstovas, Operatyvinės rinkodaros padalinio vadovas Gediminas Mikalainis, antrina, kad bendradarbiavimas su startuoliais yra ypač vertingas naujus produktus, inovacijas kuriančioms įmonėms. Įmonės komanda dalyvavo tarptautinėje „Scale-up Champions“ giliųjų technologijų startuolių plėtrai Europos rinkoje skirtoje programoje pateikdama startuoliams keletą iššūkių telemedicinos srityje.
„Taip pat dalyvavome Kauno mokslo ir technologijų parko „Inovatorių pusryčiuose“, kur pristatėme „Teltonika Telemedic“ vystomus projektus. Abi šios iniciatyvos leido mums užmegzti keletą svarbių kontaktų su startuoliais. Bendradarbiaudami ir pritaikydami startuolių vystomus sprendimus mūsų projektuose, galime sutaupyti laiko ir energijos. Tačiau iš pradžių būtina įsivertinti, ar kuriama technologija turės ateitį ir bus naudojama. Dirbant su mokslo įstaigomis taip pat svarbu įvertinti, ar gimusias idėjas įmanoma komercializuoti. Labai džiugu, kai verslai padeda naudingiems ir didelę vertę kuriantiems mokslo išradimams išvysti dienos šviesą“, – sako G. Mikalainis.
„Urban Tech“ komanda vykstančių verslo dirbtuvių, hakatonų, mentorystės sesijų metu padės mažoms ir vidutinėms įmonėms rinkai pateikti naujus arba gerokai patobulintus didelės vertės produktus ir paslaugas. Programa yra nemokama. Pateikti iššūkius organizacijos ir įmonės kviečiamos iki sausio 30 d.: kaunomtp.lt/urbantech