Mokyklos koncepcija keičiasi ir tai neišvengiama – šiandien norime naujausias tendencijas atitinkančių mokymo programų. Švietimo įstaigų bendruomenės kreipia dėmesį į individualizuoto mokymo metodus, skatina besimokančiųjų bendradarbiavimą, orientuotą į rinkos poreikius bei technologinių kompetencijų didinimą. Santykis su technologijomis darosi vis glaudesnis, todėl švietimo ekspertai skatina atidžiai paanalizuoti jų taikymą švietime.
„Technologijos papildo mūsų kasdienybę labiau nei bet kada anksčiau. Švietimo sistemos turi prisitaikyti prie to edukuodamos darbuotojus, darbdavius bei ateities antreprenerius. Susidurdamos su staigiais technologiniais pokyčiais, švietimo sistemos vis dar vangiai adaptuojasi prie pokyčių kalbant ne tik apie tai, kaip naudoti technologijas, bet ir kaip naujų įgūdžių mokyti pačius mokytojus“, – pastebi bendradarbiavimo įgūdžių lavinimą pasitelkiant technologijas skatinančios „Erasmus+“ programos „Enable“ projektą koordinuojančios Italijos mokyklos Ufficio Scolastico Regionale Lazio atstovė Mirta Gagliardi.
Gegužės pabaigoje, Romoje, ši mokykla pristatė e. mokymosi platformą, skirtą būtent minkštiesiems moksleivių įgūdžiams ugdyti taikant projektinio mokymosi metodus. Projektiniu darbu grįstą mokymąsi platformoje skatinami išbandyti ir specialius ugdymo poreikius turintys moksleiviai. Virtualioje mokymosi aplinkoje randamos užduotys ir pratimai, kurie buvo testuoti ir kurti Lietuvos, Švedijos, Rumunijos bendrojo lavinimo bei suaugusiųjų mokyklose. Prie užduočių kūrimo prisidėjo Europos verslo atstovai bei darbdaviai, įtraukdami darbo rinkos ir šiandienos komandų poreikius.
„Švietimo revoliucija vyksta dėka intensyvaus ir įvairiapusiško bendradarbiavimo tarp pagrindinių veikėjų. Kooperacija tarp švietimo paslaugų teikėjų ir pramonės svarbi tinkamai, efektyviai ir keičiančiai į gerąją pusę skaitmeninių technologijų plėtrai. Darbdaviai turėtų būti neatsiejama mokymosi planų kūrėjų dalimi, užtikrinančia, kad mokymosi dalykai atspindi naujausias darbo rinkos tendencijas“, – įspūdžiais dalijasi švietimo atstovė M. Gagliardi.
E. mokymosi platformą sudaro du pagrindiniai užduočių blokai – prie vienų kviečiami jungtis mokytojai ir švietimo sistemos atstovai, kiti skirti besimokantiems. Projektą koordinuojančių mokyklų atstovams patvirtinus prisijungusius vartotojus, mokykloms suteikiama prieiga prie derybinius, verbalinės komunikacijos gimtąją ir anglų kalba, mokymasis mokytis, socialinės kompetencijos, iniciatyvumo ir antreprenerystės ugdymo užduočių.
Didžioji užduočių dalis skirta atlikti grupėse, taip besimokant delegavimo, bendradarbiavimo, kritiško informacijos vertinimo bei derybų įgūdžius. Atlikdami užduotis moksleiviai kartu su pedagogu tampa bendrą projektą įgyvendinančios komandos dalimi. Mokiniai susipažįsta su naujais dalykais įvardinę problemą, išsikėlę tikslą ir suformavę projektą šiai problemai įveikti, generuoja galimus sprendimus ir moko atsirinkti patikimus informacinius šaltinius.