Karantino metu daugelis verslų buvo priversti keisti įprastą darbotvarkę. Didieji paslaugų teikėjai dalį laiko skyrė paslaugų kokybės įvertinimui ir nuodugniai analizei, ko reikės imtis pasibaigus karantinui, kai pasikeitę vartotojų įpročiai vers dar labiau pasitempti konkurencinėje kovoje. Išeitį kokybės gerinimui siūlo Kauno mokslo ir technologijų parko IKT klasterio „Digital Rocket LT“ narė, technologijų įmonė „Sonaro“, sukūrusi kokybės vertinimo ir stebėjimo platformą verslams. Kūrėjai per paskutinius 4 metus į programos vystymą investavo beveik trečdalį milijono eurų.
Įmonė paslaugų teikėjams pristatė programą „EVA“, padedančią rinkti duomenis apie objektų būklę ir juos objektyviai vertinti. Kokybės vadovų sudaromos, kelias dešimtis klausimų aprėpiančios, anketos padeda surinkti esminius duomenis, kurie virsta parduotuvių, padalinių, darbuotojų, įrangos, technikos, procesų ar paslaugų kokybės indikatoriumi – įvertinimu.
„Verslams persikėlus į internetą, šiuo metu paaštrėjusi konkurencinė kova skatina gerinti paslaugų kokybę, o efektyvus kokybės valdymas garantuoja, kad padarėte viską, ko reikia aukštai kokybei užtikrinti. Pastebėjome įdomų pokytį karantino metu – anketų generavimas suintensyvėjo, įmonėms rūpi kaip su pokyčiais susidoroja tiek vadovai, tiek komanda“, – sako vienas iš idėjos vystytojų Vaidas Dragašius.
Programos kūrėjai pastebi, kad įprastą darbo ritmą sutrikdžiusį laiką verslininkai paskubėjo išnaudoti atsinaujinimui. Naudingų įžvalgų programa pateikė „BENU“ vaistinių tinklą per Lietuvoje veikiančią įmonę valdančiai „PHOENIX“ grupei. „EVA“ tapo pagrindiniu darbo įrankiu slaptojo pirkėjo vaidmenį atliekantiems auditoriams.
„Esminis programos išskirtinumas yra unikalius KPI skaičiavimo variklis ir automatizuotas ataskaitų modulis, pateikiantis analizę ir kokybę įvertinantis procentais. Programa besinaudojančios organizacijos platformoje stebi kokybinius rodiklius realiu laiku, o jiems prastėjant gali reaguoti į situaciją ir imtis pokyčių“, – pastebi V. Dragašius.
Startuolis per paskutinius 4 metus į programos kūrimą investavo 300 tūkst. eurų ir savo vertę įrodė jau ne vienai didžiajai Lietuvos kompanijai. Šiuo metu startuolio komanda dirba su KTU mokslininkais ir ruošiasi platformai diegti dirbtinio intelekto modelius, kurie padės prognozuoti kokybės rodiklių nuokrypius ir netgi vertins atvirus tekstinius atsakymus į anketose užduotus klausimus. Programa naudojasi telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“, Lietuvos oro uostai, „Sabelija“, „Energijos skirstymo operatorius“ ir kitos.