Kad lietuviškos pasakos neliktų dūlėti knygose, kauniečių audiovizualinių sprendimų kūrėjų įmonės „Indeform“ komanda kartu su skaitmeniniam gyvenimui prikeltais pasakų herojais keliauja po Lietuvos muziejus ir rengia interaktyvias multimedijų dirbtuves vaikams. Kauno mokslo ir technologijų parko bendruomenėje veikiantys „Animotuko“ personažų kūrėjai karantiną iškeitė į nuotolinius mokymus asmeniniam tobulėjimui ir savo edukacinės platformos vystymui. Komanda teigia, kad lietuvaičiai išsiilgę senųjų pasakų, apjungiančių gamtoje sutinkamus gyvūnus, žmogiškąsias vertybes bei šių dienų aktualijas.
Pradinukai kuria kartu su animatoriais
„Vaikai imlūs interaktyviems užsiėmimams – juk pačiam sukurti „filmuką“ yra gerokai smagiau nei vien stebėti, kaip animacija konstruojama kitų rankomis. Išaugusi išliekamoji vertė ir galimybė parodyti savo kūrinį tėvams bei draugams sutraukia per kelias dešimtis pradinukų“, – sako „Animotuko“ vienas iš kūrėjų, „Indeform“ vadovas Algirdas Noreika.
Nors kauniečiai savo veiklą pradėjo kurdami audiovizualinius gidus, pasakojimo stendus ir vaizdo įrašus verslams, edukacinėms įstaigoms, vėliau nusprendė imtis „savo kūdikio“ – žaismingos, saugios edukacinės platformos vaikams kūrimo. Taip kalbanti pelėda, gudrioji lapė ir atlapaširdis meškinas atsirado įmonės kuriamuose vaizdo įrašuose, o prieš metus – įsikūrė „Animotukas.lt“ edukacinėje platformoje.
Padeda formuoti kasdienius vaiko įgūdžius
Kūrėjai įsitikinę, kad pasakoms atrasti kelią į vaikų širdis padeda šiuolaikiška animacija, gamtos detalės ir pieštinį stilių imituojanti grafika. „Tai „jaukūs“, teigiami ir naudingas istorijas pasakojantys personažai – pavyzdžiui, kaip pasipuošti namus Velykoms. Jais, visų pirma, susižavėjo mūsų suburta tėvelių bendruomenė socialiniame tinkle“, – sako A. Noreika.
Naujus poreikius skaitmenizuojant pasakų herojus diktuoja „Z“ kartos įpročiai, estetikos suvokimas ir pats gyvenimo tempas. Kūrėjai pabrėžia, kad virtualūs užsiėmimai ir pasakų herojai neleidžia vaikams „įkristi į internetą“ ilgam laikui – veiklos yra susietos su naudingų įgūdžių formavimu, pavyzdžiui, kaip susitvarkyti žaislus kambaryje ar atpažinti emocijas.
Dalyvavo verslo pre-akceleravimo programoje
Su mažaisiais animacijos amato patarimais komanda dalijosi Prienų vaikų ir jaunimo centre, Trakų viešojoje bibliotekoje, lankėsi muziejuose Klaipėdoje, kūrybininkus ir animatorius pritraukiančiame „Comic Con“ renginyje. Karantinas pakoregavo užsiėmimų su vaikais planus, todėl šį laikotarpį „Indeform“ komanda paskyrė pačių tobulėjimui – dalyvavo Kauno mokslo ir technologijų parko nuotolinėje verslo pre-akceleravimo programoje „EVOLUT 4.0“.
„Karantinas privertė darbuotis iš namų ir naujomis akimis pažvelgti į vykdomas veiklas – nusprendėme ieškoti būdų, kaip sustiprėti ir prisitaikyti prie pasikeitusios aplinkos. Pre-akceleravimo programoje gilinomės į edukacinių programų monetizaciją. Nuotolinėse verslo dirbtuvėse itin vertiname verslo konsultantės Ingos Uus marketingo užsiėmimus, „design thinking“ metodika paremtus produkto plėtros užduotis“, – pastebi „Indeform“ vadovas.