Duomenimis grįsti (angl. data-based) dizaino sprendimai leidžia sukurti didesnio vartotojų susidomėjimo sulaukiančią reklamą. Tuo įsitikino KTU Pakavimo ir spaudos inžinerijos studentai, dalyvavę tyrime Kauno mokslo ir technologijų parko atviros prieigos IT verslo laboratorijoje. Bendradarbiaujant su Parku studentai kovo pabaigoje atliko realias praktines užduotis naudodamiesi žvilgsnio sekimo įranga ,,SMI Technologies".
Naujausių technologijų galimybėmis pasinaudojo Grafinių komunikacijų inžinerijos magistrantė Eglė Gendrėnaitė. Ji, vadovaujant Gamybos inžinerijos katedros lektorei Ingridai Venytei, kartu su bakalauro studijų studentais atliko reklamjuosčių (angl. banner) kokybės vertinimą. Tyrimui pasiruošti ir jį atlikti padėjo Informatikos fakulteto Programų inžinerijos katedros doc. dr. Šarūnas Packevičius, visus tyrimų dalyvius supažindinęs su žvilgsnio sekimo technologija.
Tyrimo metu studentai kompiuterio ekrane peržiūrėjo tam tikras nuotraukas įrangai sekant jų žvilgsnius ir išskiriant, kuri nuotrauka sulaukia daugiausia susidomėjimo. Vėliau tos pačios nuotraukos buvo pateiktos reklamjuostėse stebint, ar tyrimo dalyvio dėmesį patrauks būtent ta pati nuotrauka. Žvilgsnio sekimo įranga fiksavo tyrimo dalyvių žvilgsnių kryptį ir dėmesio patraukimo trukmę. Taip pat gauti duomenys, kiek laiko dalyvis pažiūrėjo į tam tikrą reklamjuostės teksto spalvą ir kuri spalva galėtų būti paveikesnė kuriant reklamjuostę.
„Studentai, atlikdami mokslinius tyrimus ir eksperimentus, Kauno mokslo ir technologijų parko įranga gali naudotis nemokamai. Nors žvilgsnio sekimo įranga yra skirta verslui, džiaugiamės galėdami prisidėti prie studijų programų gerinimo suteikdami galimybę studentams susipažinti su naujausiomis technologijomis, palengvinančiomis šiuolaikinių reklamos kūrėjų darbą“, – sako Parko Veiklos organizavimo departamento direktorius Tomas Černevičius, koordinuojantis atviros prieigos IT verslo laboratorijos veiklą.
Tokio pobūdžio tyrimai išsiskiria dideliu patikimumu – įranga geba itin tiksliai nustatyti dalyvio žvilgsnio kryptį, fiksuoti dėmesio taškus. Atsižvelgiant į šiandienos tendencijas, žvilgsnio sekimo technologija vis labiau populiarėja matuojant ne tik internetinės reklamos efektyvumą, bet ir daugelyje kitų sričių, pavyzdžiui pakavimo pramonėje.
Kauno mokslo ir technologijų parko atviros prieigos IT verslo laboratorijoje įmonės gali išsinuomoti mobilius žvilgsnio sekimo akinius su vaizdo įrašymo funkcija, taip pat gauti duomenų analitiko paslaugas, o pačioje laboratorijoje dirbti su įrangos subtilybes išmanančiu asistentu. Tokios paslaugos aktualios interneto tinklalapių, informacinių portalų kūrėjams, taip pat komunikacijos, reklamos gamybos ar žiniasklaidos planavimo agentūroms.