Žaidimų studijos Lietuvoje auga ir ieško naujų galimybių savo idėjų įgyvendinimui. Viena iš jų – valstybės ir Europos Sąjungos teikiama parama kūrybinių industrijų atstovams. Nors apie tai skelbiama viešojoje erdvėje, tačiau informacija, kaip teigia patys žaidimų kūrėjai, juos pasiekia ne visada ir kartais paramos suteikimo procedūra atrodo pernelyg komplikuota, kad verslas imtųsi ieškoti tokios paspirties. Kaip išvengti nepatogumų ir tikslingiau pasinaudoti Europos teikiama parama, pristatėme žaidimų industrijos atstovams Kauno mokslo ir technologijų parke sausio 24 d. vykusiame seminare „Verslo finansavimo instrumentai žaidimų industrijai“.
Žaidimų kūrėjai susipažino su šiuo metu galiojančiais Lietuvos verslo paramos agentūros kvietimais teikti paraiškas verslo finansavimui pritraukti. Nors specializuotų verslo paramos priemonių būtent žaidimų industrijai nėra, tačiau diskusijos metu aptarta paramos galimybė visiems kūrybos sričių verslams. Žaidimų studijos, dažnai vienijančios įvairiausius kūrėjus nuo scenaristų iki programuotojų, kaip kitų industrijų atstovai, gali pasinaudoti šiuo metu galiojančiais ES fondų paramos instrumentais verslui.
Diskusijos metu įmonių atstovai akcentavo ypatingą poreikį specializuotoms konsultacijoms marketingo ir pardavimų srityse. Lietuviams reikia įdirbio ir papildomų pajėgumų pristatant rinkai savo sukurtus produktus. „Šiuo atveju, žaidimų studijų pagrindinis tikslas – auginti kuo didesnį klientų kiekį. Augant susidomėjimui ir žaidimų pardavimų apimtims tiek pasaulinėse žaidimų studijose, tiek mažas komandas buriančiuose spartuoliuose, konkurencija tarptautinėje žaidimų industrijos rinkoje išlieka didelė, todėl nuolat jaučiamas poreikis naujoms žinioms pardavimų ir tikslinės reklamos srityse“, – pastebi diskusijose dalyvavusi Jurgita Šarkienė, Kauno mokslo ir technologijų parko tarptautinių projektų koordinatorė.
Kauno mokslo ir technologijų parkas kartu su Lietuvos inovacijų centru yra partneriai „Interreg BSR“ programos „Baltic Game Industry“ projekte, kuris siekia intensyvinti žaidimų industrijos augimą ir tarptautinę partnerystę Baltijos jūros regione.